Hello – Goodbye

Na dik twee jaar is het tijd voor verandering: ik begin op 1 juni bij Sanoma als Business Developer Mobile en Tablets. Ik vertrek dus als Projectleider Mobiel en Emerging Platforms bij de NOS. Dat is best een stap, maar wel een die ik met vertrouwen tegemoed zie. Waar zal ik later aan terug denken?

De mensen
Allereerst natuurlijk de mensen met wie ik heb samengewerkt. Het kleine team waarmee we alles maken (Inger, Steven, Alwin, Bas J, Rene, Chris, Arno, Reinier, Martijn, Machiel en Bas en natuurlijk Jan-Willem en Roeland to name a few) blijft vaak wat onderbelicht bij het lanceren van nieuwe diensten. Eigenlijk onterecht, want zonder deze mensen zagen de zaken er een stuk minder strak uit, werkten ze niet (soepel) en leken ze meer op de dingen die anderen al lang hebben gedaan.

Mobiel
In de afgelopen twee jaar heb ik veel mooie Mobiel projecten gedaan. Naast dat er nu voor alle grote platformen een teletekst applicatie is (+480.000 gebruikers afgelopen maand!), is er nu ook voor elk groot evenement een mobiele website. Sinds we in 2009 de tour live op de iPhone hebben gestreamd, een paar weken nadat het officieel mogelijk was, hebben we veel grote sportevenement ook mobiel aangeboden. Mobiel zal als kanaal nog wel even in ontwikkeling blijven, en daar zal ik mij dan ook de komende tijd mee bezig blijven houden.

Connected TV
Toen ik bij de NOS begon waren we al actief op het gebied van Mobiel, maar bestonden een aantal andere kanalen nog niet. De NOS was de een van de eerste die video on demand diensten aanbiedt op de nieuwste generatie TVs. Het ontwikkelen van de interface was vaak gemakkelijk, maar het uitzoeken van het juiste videoformaat was echt pionierswerk. De kennis die we hebben opgedaan konden we na afloop gelukkig delen met anderen:). Veel van deze projecten waren de eerste in hun soort, en daar ben ik trots op.

Tablets
Als laatste is er natuurlijk nog de meest recente ontwikkeling: tablets. Ze waren er al jaren, maar de introductie van de iPad heeft ervoor gezorgd dat ze nu ook bij het grote publiek zijn doorgebroken. Een dienst die oorspronkelijk is ontstaan door de geruchten rondom de iPad is ‘het Tweedescherm’, een soort dashboard dat extra informatie geeft bij wat er op TV wordt uitgezonden. Tijdens het WK Voetbal is dit concept voor het eerst met succes getest. Inmiddels zijn er elders vertalingen van het concept gemaakt, het blijft interessant om te volgen hoe dit zich ontwikkeld.

Maar goed, ik begin elders. Ik verruil het ene all-stars team voor het andere. En al kijk ik uit naar de eerste dag met mijn nieuwe team, ik zie op tegen de laatste dag dat ik hier gedag zeg tegen mijn huidige team. Het zijn twee top jaren geweest in een functie die ik iedereen van harte kan aanraden.

Sterker nog: als je dit leest en bij de functie denkt “Dit is echt iets voor mij!” of iemand denkt te weten die interesse heeft om de projecten van de afgelopen twee jaar te laten verbleken door nog betere/gavere/innovatievere projecten, laat het me dan even weten met een mailtje aan sam.warnaars@nos.nl!

Dit bericht werd geplaatst in Personal en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Hello – Goodbye

  1. Anne Jan zegt:

    Congrats met je nieuwe baan, veel succes!

Geef een reactie

